84332776_327959354790898_5300731706238566400_n

Jak uzyskać profesjonalny wizerunek ?

Bez względu na to, kim jesteś i co robisz, to sposób w jaki się ubierasz i prezentujesz, ma duży wpływ na Twój sukces. W rzeczywistości, kiedy wchodzisz do pokoju, wystarczy 60 sekund, aby ktoś zrobił na Tobie wrażenie w oparciu o Twoje ubranie, zachowanie i maniery. Wspaniały profesjonalny wizerunek nie tylko daje Ci większą pewność siebie, ale także pomaga Ci zaprezentować się bardziej kompetentnie i promuje Twoją skuteczność i wiarygodność w kontaktach z innymi ludźmi.

Ponadto, świetny profesjonalny wizerunek jest absolutnie niezbędny dla długoterminowego, zrównoważonego rozwoju Twojej firmy, kariery i osiągnięcia sukcesu. Warto zacząć od stworzenia planu, który uwzględnia ten punkt. Jak to zrobić pisałem, już w jednym z poprzednich artykułów : http://www.hdbpolska.pl/stworzenie-planu-na-szybki-start/

Tymczasem korzystając z 4 kroków, aby poprawić swój profesjonalny wizerunek, oceń siebie. Aby uzyskać dodatkową perspektywę, poproś kilku znajomych lub profesjonalistkę, aby przedstawiła Ci swoją ocenę . Następnie podejmij kroki niezbędne do wprowadzenia zmian i ulepszeń.

Okazję, aby wysłuchać kreatorki wizerunku, nadarzyła się już 5-go czerwca o godzinie 17, na Naszym kanale, w pierwszym odcinku cyklicznego Warsztatu Inspiracji: Stolarnia. Zapraszam serdecznie do oglądnięcia zapisu, z tego wydarzenia.

Profesjonalny wizerunek w czterech krokach ?

Ubierz się do Sukcesu.

  • Zastanów się, w co byłeś ubrany do pracy. Czy to najlepiej komunikuje twoje osobiste i zawodowe umiejętności? Czy twój strój casualowy nie stał się zbyt swobodny ?
  • Wiesz że, e biznesie, wygląd w stylu „białych kołnierzyków” jest zawsze modny podczas spotkań z potencjalnymi klientami. Posiadanie kilku wysokiej jakości, dobrze dopasowanych garniturów w subtelnych kolorach jest lepsze niż szafa pełna gorszych, źle dopasowanych.
  • Znajdź marki odzieży, które dobrze na Tobie leżą. Następnie wybierz kilka sztuk, takich jak koszulki lub spodnie, sukienki w kilku kolorach.
  • Unikaj krawatów z krzykliwymi nadrukami; natomiast subtelne piny i paski są w porządku.
  • Wyrzuć ubrania, które są zniszczone i koszule z wytartymi mankietami i kołnierzykami. Uaktualnij garderobę o nowe, w 100% bawełniane, dobrej jakości koszule i bluzki, aby uzyskać całodzienny, świeży wygląd.
  • Wybierz się do krawca z rzeczami wymagającymi naprawy
  • A co z oprawkami na okulary i twoją fryzurą? Czy wymagają one odświeżenia?
  • Buty też mają znaczenie. Pomyśl o jakości – pomyśl o wypolerowaniu – pomyśl o wymianie zużytych obcasów, nawet tych malutkich na Twoich ulubionych szpilkach.
  • Noś wysokiej jakości akcesoria, które mówią o wyrafinowaniu, a nie o sztuczności.
  • Zainwestuj w ładny skórzany portfel i etui na wizytówki.

Poprawa komunikacji niewerbalnej

  • Dobra komunikacja niewerbalna jest niezbędna dla długotrwałego dobrego wrażenia i pokazuje, że jest się profesjonalistą.
  • Spójrz na swoją postawę w lustrze. Dobra postawa nie tylko sprawia, że wyglądasz kompetentnie, ale może też sprawić, że będziesz wyglądał o 10 kilogramów lżejszy!
  • Jak twój biznesowy uścisk dłoni? Czy to tylko właściwy uścisk dłoni? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, kiedy należy uścisnąć rękę?
  • Jak wygląda kontakt wzrokowy podczas uścisku dłoni oraz podczas wprowadzeń i rozmów?
  • Unikaj żucia gumy lub ssania cukierka. Może to bardzo szybko zniszczyć początkowe wrażenia.
  • Osłaniaj tatuaże. Ostatnie badanie przeprowadzone przez Vault.com wykazało, że 85 procent pracodawców twierdzi, że posiadanie tatuażu zaszkodzi szansom kandydata na znalezienie pracy.

Zorganizuj się

  • Jesteś na czas w pracy i na spotkaniach, czy też ciągle się spóźniasz? Okazujesz szacunek dla innych, pokazując się na czas lub nawet wcześniej ?
  • Jesteś przygotowany na spotkania, w których uczestniczysz?
  • Czy pomagasz utrzymać energię grupy w pozytywnym, produktywnym stylu?
  • Pozwalasz innym skończyć mówić przed podzieleniem się swoimi przemyśleniami?
  • Wykonujesz projekty i zadania na czas?
  • Czy Twoje miejsce pracy świadczy o organizacji i wydajności?
  • Czy terminowo wykonujesz zwrotne telefony i e-maile?
Profesjonalny wizerunek to między innymi odpowiedni uścisk dłoni, co widać na zdjęciu

Stosujcie podstawową etykietę i protokół biznesowy

  • Radzisz sobie z biznesowymi imprezami towarzyskimi ? Czy potrafisz z wdziękiem i łatwością rozmawiać na imprezach networkingowych?
  • Czy przedstawiasz siebie i innych z pewnością siebie i z właściwym protokołem?
  • Pamiętasz imiona ludzi i używasz ich w rozmowie?
  • Używasz odpowiedniego protokołu do dawania i otrzymywania wizytówek, a może przychodzisz jak na ulicę rozdając ulotki?
  • Znasz biznesowy protokół obiadowy – od wyboru restauracji, poprzez wystawienie zaproszenia, posadzenie gościa we właściwym miejscu, do tego, kto pierwszy zamawia, aż do dyskretnego zapłacenia rachunku?
  • Stosujesz właściwe zachowania przy jedzeniu różnych potraw, w tym zupy?
  • Wiesz, jak wznieść toast, jeśli jesteś gospodarzem, czy odpowiedzieć na toast, jeśli jesteś gościem honorowym?
  • Czy twoja etykieta online jest pierwszej klasy? Czy Twój telefon komórkowy wibruje podczas spotkań, a Twoje e-maile są wolne od błędów gramatycznych i interpunkcyjnych?
  • Witasz gości w swoim biurze z miłym przyjęciem?
  • Powstrzymujesz się od plotek i niestosownych żartów?
  • Wspierasz swoich współpracowników, udzielając im pomocy w razie potrzeby i dziękujesz tym, którzy ci pomagają?

Oczywiście, posiadanie świetnego profesjonalnego wizerunku może pomóc Ci wyróżnić się w tłumie i „zdeklasować konkurencję” podczas kolejnego firmowego wypadu, biznesowego posiłku, wywiadu lub imprezy networkingowej. Będziesz mógł wejść do każdego pomieszczenia lub wydarzenia i skupić się na ludziach i biznesie.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *