Bez względu na to, kim jesteś i co robisz, to sposób w jaki się ubierasz i prezentujesz, ma duży wpływ na Twój sukces. W rzeczywistości, kiedy wchodzisz do pokoju, wystarczy 60 sekund, aby ktoś zrobił na Tobie wrażenie w oparciu o Twoje ubranie, zachowanie i maniery. Wspaniały profesjonalny wizerunek nie tylko daje Ci większą pewność siebie, ale także pomaga Ci zaprezentować się bardziej kompetentnie i promuje Twoją skuteczność i wiarygodność w kontaktach z innymi ludźmi.
Ponadto, świetny profesjonalny wizerunek jest absolutnie niezbędny dla długoterminowego, zrównoważonego rozwoju Twojej firmy, kariery i osiągnięcia sukcesu. Warto zacząć od stworzenia planu, który uwzględnia ten punkt. Jak to zrobić pisałem, już w jednym z poprzednich artykułów : http://www.hdbpolska.pl/stworzenie-planu-na-szybki-start/
Tymczasem korzystając z 4 kroków, aby poprawić swój profesjonalny wizerunek, oceń siebie. Aby uzyskać dodatkową perspektywę, poproś kilku znajomych lub profesjonalistkę, aby przedstawiła Ci swoją ocenę . Następnie podejmij kroki niezbędne do wprowadzenia zmian i ulepszeń.
Profesjonalny wizerunek w czterech krokach ?
Ubierz się do Sukcesu.
- Zastanów się, w co byłeś ubrany do pracy. Czy to najlepiej komunikuje twoje osobiste i zawodowe umiejętności? Czy twój strój casualowy nie stał się zbyt swobodny ?
- Wiesz że, e biznesie, wygląd w stylu „białych kołnierzyków” jest zawsze modny podczas spotkań z potencjalnymi klientami. Posiadanie kilku wysokiej jakości, dobrze dopasowanych garniturów w subtelnych kolorach jest lepsze niż szafa pełna gorszych, źle dopasowanych.
- Znajdź marki odzieży, które dobrze na Tobie leżą. Następnie wybierz kilka sztuk, takich jak koszulki lub spodnie, sukienki w kilku kolorach.
- Unikaj krawatów z krzykliwymi nadrukami; natomiast subtelne piny i paski są w porządku.
- Wyrzuć ubrania, które są zniszczone i koszule z wytartymi mankietami i kołnierzykami. Uaktualnij garderobę o nowe, w 100% bawełniane, dobrej jakości koszule i bluzki, aby uzyskać całodzienny, świeży wygląd.
- Wybierz się do krawca z rzeczami wymagającymi naprawy
- A co z oprawkami na okulary i twoją fryzurą? Czy wymagają one odświeżenia?
- Buty też mają znaczenie. Pomyśl o jakości – pomyśl o wypolerowaniu – pomyśl o wymianie zużytych obcasów, nawet tych malutkich na Twoich ulubionych szpilkach.
- Noś wysokiej jakości akcesoria, które mówią o wyrafinowaniu, a nie o sztuczności.
- Zainwestuj w ładny skórzany portfel i etui na wizytówki.

Poprawa komunikacji niewerbalnej
- Dobra komunikacja niewerbalna jest niezbędna dla długotrwałego dobrego wrażenia i pokazuje, że jest się profesjonalistą.
- Spójrz na swoją postawę w lustrze. Dobra postawa nie tylko sprawia, że wyglądasz kompetentnie, ale może też sprawić, że będziesz wyglądał o 10 kilogramów lżejszy!
- Jak twój biznesowy uścisk dłoni? Czy to tylko właściwy uścisk dłoni? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, kiedy należy uścisnąć rękę?
- Jak wygląda kontakt wzrokowy podczas uścisku dłoni oraz podczas wprowadzeń i rozmów?
- Unikaj żucia gumy lub ssania cukierka. Może to bardzo szybko zniszczyć początkowe wrażenia.
- Osłaniaj tatuaże. Ostatnie badanie przeprowadzone przez Vault.com wykazało, że 85 procent pracodawców twierdzi, że posiadanie tatuażu zaszkodzi szansom kandydata na znalezienie pracy.
Zorganizuj się
- Jesteś na czas w pracy i na spotkaniach, czy też ciągle się spóźniasz? Okazujesz szacunek dla innych, pokazując się na czas lub nawet wcześniej ?
- Jesteś przygotowany na spotkania, w których uczestniczysz?
- Czy pomagasz utrzymać energię grupy w pozytywnym, produktywnym stylu?
- Pozwalasz innym skończyć mówić przed podzieleniem się swoimi przemyśleniami?
- Wykonujesz projekty i zadania na czas?
- Czy Twoje miejsce pracy świadczy o organizacji i wydajności?
- Czy terminowo wykonujesz zwrotne telefony i e-maile?

Stosujcie podstawową etykietę i protokół biznesowy
- Radzisz sobie z biznesowymi imprezami towarzyskimi ? Czy potrafisz z wdziękiem i łatwością rozmawiać na imprezach networkingowych?
- Czy przedstawiasz siebie i innych z pewnością siebie i z właściwym protokołem?
- Pamiętasz imiona ludzi i używasz ich w rozmowie?
- Używasz odpowiedniego protokołu do dawania i otrzymywania wizytówek, a może przychodzisz jak na ulicę rozdając ulotki?
- Znasz biznesowy protokół obiadowy – od wyboru restauracji, poprzez wystawienie zaproszenia, posadzenie gościa we właściwym miejscu, do tego, kto pierwszy zamawia, aż do dyskretnego zapłacenia rachunku?
- Stosujesz właściwe zachowania przy jedzeniu różnych potraw, w tym zupy?
- Wiesz, jak wznieść toast, jeśli jesteś gospodarzem, czy odpowiedzieć na toast, jeśli jesteś gościem honorowym?
- Czy twoja etykieta online jest pierwszej klasy? Czy Twój telefon komórkowy wibruje podczas spotkań, a Twoje e-maile są wolne od błędów gramatycznych i interpunkcyjnych?
- Witasz gości w swoim biurze z miłym przyjęciem?
- Powstrzymujesz się od plotek i niestosownych żartów?
- Wspierasz swoich współpracowników, udzielając im pomocy w razie potrzeby i dziękujesz tym, którzy ci pomagają?
Oczywiście, posiadanie świetnego profesjonalnego wizerunku może pomóc Ci wyróżnić się w tłumie i „zdeklasować konkurencję” podczas kolejnego firmowego wypadu, biznesowego posiłku, wywiadu lub imprezy networkingowej. Będziesz mógł wejść do każdego pomieszczenia lub wydarzenia i skupić się na ludziach i biznesie.
Leave A Comment