A6_Header_ModernOffice

Jak zadbać o zdrowe przywództwo ?

Traktuj swoje zdrowie priorytetowo

Liderzy są szczególnie narażeni na stres. Często przywódcy stawiają innych na pierwszym miejscu i poświęcają w tym procesie swoje własne dobro. Nie jest to recepta na długoterminowy sukces i często kończy się porażką. Czym więc jest zdrowe przywództwo ?

W przywództwie chodzi przede wszystkim o to, by móc wyznaczać wizję i wytrwać na dłuższą metę. Gdy ty sam i inni przewodzicie, by podejmować wielkie wyzwania i dążyć do mety, wydaje się, że uczynienie z zdrowia priorytetu byłoby oczywiste, prawda? Przecież dbanie o siebie wpływa na nasz poziom energii i wytrzymałość w dłuższej perspektywie.

Z mojego doświadczenia wynika jednak, że jest to jeden z aspektów osobistego doskonalenia, z którym liderzy najczęściej zmagają się. Dotyczy to wszystkich branż, rodzajów organizacji i ról. W miarę jak praca spiętrza się, dbałość o siebie często ustępuje miejsca innym, bardziej „pilnym” priorytetom. Prawie nigdy nie prowadzi to do dobrych wyników w dłuższej perspektywie.

Nie mam czasu, aby o siebie zadbać

Często liderzy, którzy nie przywiązują wagi do swojego zdrowia, stają się nie do zniesienia w pracy. Są odwodnieni, zmęczeni, zestresowani lub ” zawieszeni ” – albo zaczynają chorować. Pracowałam z ludźmi, którzy zachorowali na cukrzycę. Niektórzy nawet na choroby serca, ponieważ przedkładali pracę nad zdrowie.

Znam również osoby, które przybrały lub straciły na wadze z powodu pracy, a nawet osoby, które w końcu miały tętniaka. Nie twierdzę, że nie było innych czynników, które odegrały rolę w niektórych z tych przypadków. Wszystkie te przykłady to osoby, które przedkładają pracę nad własną pielęgnację. Myślę, że oni (oraz ich zespoły i organizacje) cierpieli z tego powodu.

Po zobaczeniu tego wzorca zachowania i wyników w kółko, stało się dla mnie jasne, że zarządzanie swoim zdrowiem jest kluczowym elementem bycia skutecznym człowiekiem i odnoszącym sukcesy liderem. Zdrowe przywództwo zaczyna się od tego jaki styl życia prowadzimy, co spożywamy. Pisałem o tym w dwóch artykułach:

Jak zadbać o zdrowie ? oraz Naturalnie zadbaj o zdrowie

Dlaczego tak wiele osób pomija zdrowe przywództwo ze szkodą dla nich?

Myślę, że przedkładanie pracy nad dbanie o siebie w rzeczywistości pochodzi z dobrego miejsca – chęci dołożenia wszelkich starań i zrobienia jak najwięcej dobrego, a ludzie mogą być bardzo skuteczni w krótkiej perspektywie czasowej, pracując w ten sposób (na pewno miałem momenty, na przykład, w których poświęciłem sen, aby dotrzymać terminu).

Problem pojawia się, gdy konsekwentnie przedkładamy „osiągnięcia” nad nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Nie jest to trwałe w dłuższej perspektywie. Pomocna okazać się może broszura, którą przygotowaliśmy, a którą możesz pobrać klikając w ten link 👉 Poradnik

5 Kroków w kierunku poprawy zdrowia już dzisiaj

Zdarzało Ci się powiedzieć : „Tak, wiem: dieta i ćwiczenia”. Zacznę tak robić od jutra. Wiem, że tak trzeba.” Innymi słowy, wiemy, ale nie robimy tego. Jak zmusić się do działania?

„Wiem, że powinienem dbać o siebie…” ale trudno to „powinno” zamienić w działanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę wszystko inne na moim talerzu.

Dla innych, którzy doświadczają tego samego problemu, oto co pracowało dla mnie i wielu osób, które zastosowały te same co ja rozwiązania:

Zrób to najpierw. Badania pokazują, że siła woli zmniejsza się w ciągu dnia, więc jeśli jest jakiś aspekt dbania o siebie, którego nie lubisz robić, jak ćwiczenia, zrób to najpierw rano, zanim twoja siła woli zostanie uszczuplona przez inne zadania.

Zróbcie cotygodniowy plan posiłków. Poważnie, poświęć trochę czasu na stworzenie tygodniowego menu tego, co będziesz jadł na każdy posiłek, a następnie kupuj tylko jedzenie z tego menu (możesz zrobić kilka z nich, jeśli chcesz urozmaicenia). (Jeśli czujesz, że jesteś pod presją, to skontaktuj się, mam dla Ciebie gotowe opracowane przez dietetyka propozycje). Chodzi o to, że mając wytyczne co do tego, co jesz, będzie znacznie, znacznie łatwiejsze jedzenie zdrowej żywności … Pomyśl o tym, ile razy byłeś głodny, i nie byłeś pewien, jaki będzie twój następny posiłek, więc chwyciłeś coś niezdrowego … jeśli nie mam planu tego co jecie, to nieuchronnie kończy się jedzeniem śmieciowego jedzenia. To samo dotyczy większości z nas.

Na zdjęciu nadgryzione jabłko, które symbolizuje zdrowe odżywianie, prowadzące do tego aby było zdrowe przywództwo

Co jeszcze ?

Zróbcie konkretne plany. Badania pokazują, że jeśli tworzysz konkretne plany dla swoich celów, to masz o wiele większe szanse na ich osiągnięcie. Więc na przykład, jeśli Twoim celem jest wypicie większej ilości wody w ciągu dnia, zrób plan, jak to zrobisz, na przykład: „Kupię dwie duże butelki wody i będę przynosił je do pracy codziennie” lub „Będę włączał alarm, aby co godzinę przypominał mi, żebym wypił szklankę wody”. Im bardziej konkretne są twoje plany, tym bardziej prawdopodobne jest, że będziesz się ich trzymał.

Zacznij powoli. Myślę, że czasami wydaje nam się, że musimy być ” wszystko albo nic”, aby być zdrowymi, ale dla większości ludzi jest to dość nierealne. Na przykład, jeśli chcesz wziąć się do roboty, ale pomysł biegania na 5 kilometrów dziennie wydaje się przytłaczający i nie do zniesienia, spróbuj po prostu chodzić przez 15 minut dziennie. Możesz to zrobić podczas przerwy na posiłek, po pracy z psem lub z przyjacielem. Z czasem możesz zwiększyć długość lub intensywność biegania, ale chodzi o to, że możesz zacząć od małej rzeczy.

Najpierw oczyść swój organizm. Każdego dnia mierzymy się z wyzwaniami cywilizacyjnymi, takimi jak :

  • Niewłaściwe odżywianie
  • Codzienny stres
  • Zanieczyszczenia środowiska
  • „Chemia” w pożywieniu

Obliczono ze przeciętne dzienne spożycie szkodliwych dla organizmu dodatków do żywności może sięgać nawet 10-20g. Dlatego pierwsze co robimy, to robimy detoks organizmu. Mamy trzy plany, różniące się stopniem trudności wprowadzania, ceną i przede wszystkim efektem. Jeśli jesteście zainteresowani szczegółami to zapraszam do kontaktu -> 799 991 485 lub na facebooku

Redukuj stres , aby osiągnąć zdrowe przywództwo

Zacznę od tego, że stres nie zawsze jest czymś złym. Podstawowa idea jest taka, że to jak postrzegamy stres (a nie sam stres) wpływa na to, jak wpływa on na nasze zdrowie. Tak więc, na przykład, jeśli postrzegam stres, który czuję przed wystąpieniem z wielkim przemówieniem jako dobrą rzecz, wtedy ten stres może być rzeczywiście dobry dla mnie. Jeśli z drugiej strony postrzegam ten stres jako negatywne doświadczenie, to może on mieć negatywny wpływ na moje zdrowie.

Jestem w stanie zdecydowanie zrozumieć ludzkie pragnienie zmniejszania stresu w sytuacjach, w których po prostu nie odczuwa się go jako pozytywnego doświadczenia, a moją rekomendacją jest zastanowienie się nad: a) jak można rozpoznać stres, gdy nadchodzi (np, Jest to uczucie w dole twojego żołądka, lub jest to zwiększone tętno, lub coś innego?) i wtedy b) myśli o tym, co możesz zrobić, aby rozproszyć stres (np. możesz pobiegać, zadzwonić do znajomego), medytować, zrobić coś kreatywnego, lub coś innego?

Przemyślenie z wyprzedzeniem potencjalnych strategii pomoże Ci przetrwać stres

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *