pobrane (12)

Naturalne sposoby na stres i lęk

Pandemia prawdopodobnie będzie miała negatywny wpływ na zdrowie psychiczne ludzi na całym świecie, ponieważ miliardy osób były zmuszane do izolacji w domu, co zwiększa lęk. O tym jak można przetrwać taką izolację pisałem w tym artykule.

Ostatnie badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazało szeroki zakres obaw wynikających z pandemii. Ponieważ objawy koronaawirusa prawdopodobnie utrzymają się przez jakiś czas, nawet po złagodzeniu blokady. Musimy zrozumieć jak działa stres, lęk i atak paniki oraz jakie są możliwe sposoby ich przezwyciężenia.

Czym jest lęk ?

Niepokój jest naturalną reakcją organizmu na stres. Uczucia strachu i niepokoju wywodzą się z niepewności.

To normalne, że czujemy niepokój, gdy zagrożone jest nasze bezpieczeństwo, stabilność finansowa, zdrowie lub szczęście. Czasami lęk może stać się przytłaczający i zakłócający, co prowadzi do zaburzeń lękowych. Nadmierne i trwałe ataki strachu mogą prowadzić do poważnych problemów lękowych.

Objawy zaburzeń lękowych:

Każdy może doświadczyć tych objawów w czasie stresu. Jednakże osoby z zaburzeniami lękowymi mogą doświadczać ich również w przypadku braku wyraźnego stresu, z bardziej nasilonymi objawami i/lub z wieloma objawami pojawiającymi się razem.

  • Niezdolność do relaksu lub niepokój
  • Nierealistyczne zmartwienie
  • Trudność w zasypianiu lub niewystarczająca ilość snu
  • Gwałtowne tętno lub uderzenie, uczucie bicia serca lub palpitacji
  • Mdłości, ból w klatce piersiowej lub ucisk
  • Uczucie „grudki w gardle”
  • Suchość w ustach
  • Nieregularne oddychanie, płytki oddech
  • Poczucie strachu, lęku lub utraty kontroli
  • Drżenie lub potrząsanie, pocenie się lub dreszcze
  • Zemdlenie lub zawroty głowy, uczucie oderwania się
  • Myśli samobójcze

Czym jest atak paniki?

Atak paniki jest nagłym przypływem skrajnego strachu i dyskomfortu, który osiąga szczyt w ciągu kilku minut. Ataki paniki mogą być spowodowane brakiem równowagi chemicznej, stresem i używaniem nadmiernych środków pobudzających (takich jak kofeina czy leki).

Oto 8 wskazówek na lęk i ataki paniki:

Bądźcie realistami

Przede wszystkim bądźcie w teraźniejszości i w świadomym stanie. Spróbuj zrozumieć, co naprawdę dzieje się w tej chwili, a nie to, co sobie wyobrażasz, że może się zdarzyć.

Bądź aktywny

Będąc w domu, większość ludzi spędza czas samotnie, używa różne gadżety, grają online itp. co negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Rozważ możliwość spędzania czasu na różnych zajęciach i regularnych ćwiczeniach lub na jodze przynajmniej przez godzinę dziennie, co jest odpowiedzią na lęk i stres.

Unikaj kofeiny

kofeina jest środkiem pobudzającym. Kofeina stymuluje naszą reakcję typu „walka lub ucieczka”. Badania wykazały, że może to pogorszyć stan lękowy, a nawet wywołać atak paniki.

Alkohol ostatecznie pogarsza lęk

Alkohol jest naturalnym środkiem uspokajającym. Po wypiciu alkoholu czujemy się spokojni i zrelaksowani. Kiedy jednak skończy się alkohol, lęk powróci z nawiązką.

Na obrazku kobieta, która ma zbyt dużo myśli, lęk, przepracowanie

Dbaj o jakość snu

Twój smartphone, tablet i telewizor emitują światło, które utrzymuje Twój mózg w stanie czuwania, dlatego staraj się ograniczyć je na godzinę przed snem. Bez względu na to, czy śpisz 5 czy 8 godzin, nie ma to znaczenia; liczy się jakość snu i to, jak bardzo jesteś zrelaksowany po tym czasie. Relaks we właściwej pozycji trupa, uspokaja mózg i pomaga zmniejszyć stres i obniżyć ciśnienie krwi.

Prawidłowe oddychaj

Skoncentruj się na oddychaniu, kiedy odczuwasz wymienione powyżej objawy lęku. Głębokie wdychanie otwartego lub świeżego powietrza da natychmiastowe rezultaty, pomagając umysłowi się zrelaksować.

Medytuj

Medytacja jest znana z łagodzenia stresu i niepokoju. Podstawowym zamiarem medytacji jest pozbycie się z twojego umysłu negatywnych myśli, a tym samym zastąpienie ich poczuciem spokoju. Badania sugerują że 30 minutowa codzienna medytacja pozwala na uniknięcie niektórych objawów lęku i działa jako antydepresant.

Odżywianie i naturalna suplementacja

Wsparciem dla funkcji układu nerwowego w sytuacjach stresowych może być odpowiednie odżywianie i oczyszczenie organizmu. Jak to zrobić ? O tym przeczytasz w tym artykule. Po oczyszczeniu organizmu, warto do swojej diety dołączyć superżywność i zioła np. spirulinę, owoce chińskiej pomarańczy, szyszki chmielu , melisę, macę, mangostan oraz witaminę C z naturalnego źródła. Produkty te mają pozytywny wpływ na układ nerwowy, a jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat i dowiedzieć się co o tym mówi Tradycyjna Medycyna Chińska, obejrzyj zapis z wykładu na ten temat.

Zapraszam Cię również na Nasz warsztat inspiracji, gdzie poruszamy tematy, które zainteresowały Cię również na tym blogu.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *