danielle-cerullo-CQfNt66ttZM-unsplash

Powrót do formy po przerwie

Wiele tygodni po tym, jak polski rząd wprowadził zamknięcie siłowni w obliczu pandemii , wydaje się, że jesteśmy w końcu na drodze do powrotu do jakiegoś poczucia normalności. Naukowcy i lekarze specjalizujący się w ćwiczeniach mają kilka dosadnych rad dla tych z nas, którzy chcą wrócić do regularnych ćwiczeń teraz, po miesiącach spędzonych w domu w czasie pandemii koronaawirusa. Eksperci sugerują aby zaczynać powoli, a następnie wznawiać treningi. Również powoli. Odpowiedzmy sobie więc na pytanie jak zadbać o efektywny powrót do formy po przerwie ?

Ta bezczynność, która Nas dotknęła sprawiła, że większość z nas jest mniej sprawna niż jeszcze rok temu. Łatwe do przewidzenia są konsekwencje powrotu na siłownię, chodniki , bieżnie, jeśli odpowiednio o siebie nie zadbamy. Osiem kontuzji w sześciu meczach – taki był bilans pierwszego dnia po powrocie piłkarskiej Bundesligi. Tylko w jeden dzień ośmiu piłkarzy przez problemy mięśniowe nie mogło rozpocząć albo kontynuować gry.

Ponowne rozpoczęcie ćwiczeń po zamknięciu siłowni

Ale są kroki, które możemy podjąć, aby ułatwić sobie bezpieczny powrót do regularnych ćwiczeń.Większość z nich wymaga cierpliwości i odpowiedniego przygotowania. . W badaniach epidemiologicznych dotyczących urazów związanych ze sportem ryzyko wystąpienia urazów wzrasta gwałtownie, gdy ludzie gwałtownie zwiększają ilość lub intensywność swoich treningów.

Zacznij od nie więcej niż 50 procent ćwiczeń, które robiłeś przed Covidem. Jeśli wcześniej przebiegłeś osiem kilometrów, , zaplanuj pokonanie czterech, w wolniejszym tempie, niż kiedyś .

Kiedy nie ćwiczysz, tracisz masę mięśniową. Przyspieszcie jej odzyskanie i ograniczcie ryzyko kontuzji nóg i pleców za pomocą podstawowych ćwiczeń , takich jak przysiady, wypady, deski i podnoszenie bioder, które można wykonać na małych przestrzeniach i które wymagają tylko kilku minut.

Jednak w kwestii tego, jak zacząć ćwiczyć po przerwie chcę skupić się również na odpowiedniej suplementacji.

Jakie suplementy użyć po przerwie ?

Systematycznie uprawiania aktywność to jeden z elementów gwarantujących zachowanie zdrowia. Pakiet , który Wam polecamy, to propozycja wychodząca naprzeciw oczekiwaniom współczesnych sportowców, zarówno zawodowców jak i amatorów. Wszystkie produkty z Pakietu są wpisane na Listę Kolońską®, na której uwzględnione są wyłącznie suplementy diety nieposiadające w swoim składzie substancji dopingujących i psychoaktywnych.

Suplementy te zostały przetestowane pod względem różnych substancji dopingujących, takich jak sterydy anaboliczne i używek przez jedno z czołowych laboratoriów na całym świecie w analizie suplementów diety pod kątem substancji dopingujących. Suplementy w sporcie pozwalają na przyspieszenie regeneracji oraz zwiększanie wydolności organizmu.

W większości przypadków przyczyną kontuzji jest wyścig z czasem i wynikami. Niestety przestajemy liczyć się z możliwościami naszych organizmów. Podejmując wysiłek fizyczny przekraczający wydolność i możliwości doprowadzamy do kontuzji. Urazy sportowe mogą wynikać z nieprawidłowo wykonywanych ruchów, źle dobranych ćwiczeń, nieodpowiedniej gospodarki obciążeniami i braku przerw między kolejnymi powtórzeniami.

Jak naturalnie wzmocnić organizm ?

Mumio shilajit

Mumio ma zwykle postać małych czarnych kryształów, przypominających żywicę. Prawdopodobnie powstaje jako produkt procesu obumierania szczątków roślin, alg czy porostów, dostających się w zakamarki skał górskich. Mumio ma bardzo złożony skład, zawiera między innymi ponad 40 makro- i mikroelementów.

Istnieje wiele badań dokumentujących pozytywny wpływ Mumio na kondycję i formę sportową. Dlatego jest idealny, aby zadbać o prawidłowy powrót do formy po przerwie. Testy prowadzone z udziałem osób aktywnych fizycznie udowodniły, że korzystanie z Mumio pozwala na zwiększenie obciążeń treningowych o ok. 30%. Odbywa się to bez szkody dla organizmu, co potwierdziły biochemiczne i hormonalne wyniki badań osób trenujących.

Kolagen

Utrata białka występuje w mięśniach w trakcie i po długich okresach wysiłku fizycznego z powodu utleniania, reakcji zapalnych i mikrourazów mięśniowych. Badania wykazują, że synteza białek spada podczas wysiłku fizycznego, a następnie rośnie natychmiast po wysiłku przez dłuższy okres czasu.

Dieta wysokobiałkowa po wysiłku fizycznym umożliwia zastąpienie utraconych białek, przywracając zawartość białka w mięśniach poprzez zwiększenie anabolizmu mięśni. Wysoka zawartość aminokwasów w białku kolagenowym sprawia, że kolagen jest idealny do naprawy i regeneracji mięśni. Uzupełnienie kolagenem może pomóc w naprawie mięśni, czyniąc je niezbędnym pożywieniem powysiłkowym.

  • Białko kolagenowe może pomóc w naprawie i odbudowie mięśni
  • Suplementacja kolagenem może pomóc w przyspieszeniu czasu powrotu do zdrowia po urazach.
  • Może również pomóc we wzmocnieniu stawów i więzadeł, pomagając w zapobieganiu urazom
  • Zmniejsza aktywność i ból stawów związany z ćwiczeniami.
  • Białko kolagenowe jest idealnym pożywieniem powysiłkowym, ponieważ zawiera wysoką zawartość aminokwasów.
  • Dalej Kolagen zawiera glicynę i argininę, które wspomagają aktywność sportową.

Witaminy i minerały

Niedobór witamin i minerałów w organizmie daje o sobie znać przewlekłym zmęczeniem, spadkiem koncentracji, pogorszeniem kondycji skóry, włosów i paznokci, podatnością na infekcje. Warto wówczas szczególnie zadbać o właściwą dietę, wspomaganą odpowiednią suplementacją, dla utrzymania prawidłowego stanu krwi, a co za tym idzie – dobrej kondycji organizmu.

Owoce noni wspierają pracę wielu układów i narządów, w tym układu nerwowego, odpornościowego, sercowo-naczyniowego, stawów i kości. Pomagają utrzymać prawidłowe funkcje pamięciowe i poznawcze oraz dobry nastrój.

Pokarmy bogate w azotany, takie jak buraki, rzodkiewki i granaty, są doskonałym sposobem na zwiększenie produkcji tlenku azotu (NO). Chociaż badania nad wpływem soku z korzeni buraka i ekstraktu z granatów na trening oporowy są bardzo ograniczone. Wykazano, że składniki te zwiększają przepływ krwi w mięśniach szkieletowych i prowadzą do zmniejszenia bolesności, co może ostatecznie doprowadzić do poprawy siły i wydajności.

W kilku badaniach wykorzystano sok z korzeni buraka lub ekstrakt z granatów w wieloskładnikowych suplementach wydajnościowych. Zaobserwowano poprawę siły, wzrost wydajności. Korzyści te wynikają z zastosowania soku z korzeni buraka czy ekstraktu z granatów, które działają synergistycznie z innymi składnikami.
Zobacz więcej

Chlorofilina

W okresie intensywnej pracy – wysiłku fizycznego i umysłowego, organizm funkcjonuje na zwiększonych obrotach i  rośnie jego zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Wskutek narażenia na przewlekły stres, układ odpornościowy może być osłabiony, co wpływa na parametry krwi, w tym kondycję i ilość białych i czerwonych krwinek. Przemęczony organizm jest bardziej podatny na infekcje bakteryjne, wirusowe i grzybicze, trudniej goją się rany, skóra staje się mniej jędrna .

Proponowany produkt zawiera dobroczynne ekstrakty roślinne z lucerny, chlorelli oraz jęczmienia. Dodatek olejku miętowego i chlorofiliny wspiera, na zasadzie synergii, prozdrowotne działanie wyciągów roślinnych.

Jeśli planujesz powrót do formy po przerwie i chcesz zrobić to w sposób bezpieczny, efektywny, to zapraszam do kontaktu, bo mamy propozycję zakupu produktów w cenach niższych nawet o 20% – jeśli zrobisz to z Nami i zostając klubowiczem. Bycie klubowiczem jest niezobowiązujące, ale jesteśmy przekonani, że sami się przekonacie że warto.

Jeżeli wprowadzamy zmiany w swoim życiu, zacznijmy od oczyszczania organizmu, zadbania o odpowiednie pożywienie, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek. Do zobaczenia na siłowni

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *